Žirafka na Lanzarote

Zdravím všechny klubáky a posilám vám srdečný pozdrav z Lanzarote. Včera (10.2.) krátce před polednem jsme nasedli do letadla, s těžkým srdcem jsem zanechala v Praze skoro všechny žirafky a už jsme vzlétli. Cesta byla super. Viděli jsme krásně Kladno, Alpy, Pyreneje, Středozemní more, pohoří Atlas, pobřeží Afriky a spoustu zajímavých věcí... Ostatně pár obrázků z letu, které vyfotil bracha digiťákem, přikládám. Samozřejmě jsme se i během letu věnovali žrací turistice. Ještě na letišti jsem si koupila 400g čokoládu pro případ nouze. Ale najíst nám dali královsky. Měli jsme bramborovou kaši s Cordon Bleu, zeleninový salát, pečivo se sýry, čokoládový zákusek, spoustu piti a nakonec ještě Horalku. Mňam, mňam. Moc krásná byla krajina těsně před příletem. Letěli jsme podél celého ostrova Lanzarote a kochali se jeho krajinou (obrázek Lanzarote). Po příletu na nás čekal delegát a autobusem jsme popojeli do střediska. Řidič se jmenoval Paco.  Všechny nás uvítali sklenicí sektu a seznámili nás s programem na další dny. Vypadá to vskutku zajímavě. Večer jsme se vybalovali a pak jsme se šli projit po korzu podél plaze a omrknout nákupní středisko. Jinak večer pršelo (prej tu prší asi 10 dni v roce) a celkově je tu chladno (prej nejstudenější období za posledních 40 let). Ve čtvrtek bylo přes den maximálně 16 stupňů ve stínu, ráno prej jenom 9. Dnes kolem poledne jsme se potápěli v bazénu. Samozřejmě jsem s sebou měla naši vlajku a mohla patřičně reprezentovat a propagovat KSTS mezi ostatními návštěvníky letoviska (obrázek potápění). Teď jsme po výborném obědě a půjdeme se opět cournout do městečka.

Srdečné zdraví Žirafka

11.2.2005

Tak vás zase zdravím z Lanzarote. V pátek po potápění, o kterém jste se mohli dočíst v prvním dílu reportáže jsme se vydali na procházku. Pokud byste náhodou někdo chtěl sledovat moji reportáž na mapě, tak bydlíme v letovisku Playa Honda, které se nachází mezi hlavním městem ostrova - Arrecife a letištěm. Zpátky k procházce. Táta se šel podívat do hlavního města Arrecife, chtěl hlavně fotit lodě, ale zatím nevíme, jak moc se mu to povedlo. Já, bracha a mamka jsme vyrazili na opačnou stranu. Nejprve jsme zkoumali okolní ulice a možnosti, které skytají. Pak jsme sešli k pláži a po promenádě došli skoro až k ranveji letiště. Pak jsme ještě něco pokoupili v nákupním středisku a my s bráchou šli na Internet, protože jsme objevili sympatickou internetovou kavárnu. Večer potom byl uvítací večírek. Došli jsme do jídelny, objednali si pití a povídali si. Pak se zavelelo, že je hotové jídlo a my se vydali lovit hamu. První zastávka byla u grilu, kde jsme dostali spoustu masa, další u stolu s přílohami. Navršili nám vskutku vrchovatý talíř (jidlo1) a zadarmo!!! 2 velké steaky, kuřecí stehýnko, pečená brambora, kanárské brambory, těstoviny, ochucená rýže, zeleninové saláty, mňam, mňam, mňam. Měli jsme co dělat, abychom to spořádali. Po večeři začala zábava, která spočívala v tom, že jakýsi pan pouštěl písničky z let 60.-90. a do toho zpíval. Mělo se i tancovat, ale my jsme byli utahaní a přejedení, takže jsme brzy prchli do bezpečí našeho apartmá. Dobrou noc. V sobotu jsme jeli na celodenní výlet po ostrově. Začali jsme v zátoce El Golfo. Ta vznikla z kráteru vybuchlého vulkánu. Je v ni "smaragdové" jezírko a dají se tam prý najit krystalky olivínu (zátoka). Také tam byl krásný výhled na oceán a na silu jeho vln (obr.oceán). A pak už se jelo k hlavni atrakci - národnímu parku Timanfaya. Tam je spousta sopek a sopečná aktivita tam ještě neutichla. Na jednom místě jsou pár centimetrů pod povrchem kamínky tak žhavé, že si je musíte v ruce přehazovat jak horký brambor. Vhodí-li se suché seno do díry cca 2 metry hluboké, vzplane (obr. seno). A nalije-li se voda do vyvrtané díry hluboké cca 10 metru, vytryskne za par sekund zpět jako gejzír (obr. gejzír). Také tam mají gril, pod který je vyvedeno teplo z hory, takže je to ryze přírodní. Ale tam jsme neochutnávali a spíš jen tak měli respekt před silou přírody. Symbolem národního parku Timanfaya je čertík s vidlemi. Také jsem jej přibrala do klubu (symbol) a trochu jsem si zasošila před sopkami (symbol2). Pak jsme jeli autobusem na okružní jízdu sopečnou krajinou. Bylo to tam skutečně jak v jiném světě (sopka). No a protože už mě dnes tlačí čas a ráda bych ještě stihla otevřenou kavárnu, budete si muset na pokračováni celodenního výletu počkat do příště. Abych vás navnadila, tak jenom dodám, že tam opět bude spousta jídla...

Srdečně zdraví Žirafka

12.2.2005

Předchozí reportáž skončila v sobotu při odjezdu z národního parku. Ale známek sopečné činnosti jsme se nezbavili, projížděli jsme totiž ještě lávovými poli. Pak jsme dojeli do vesničky Masdache, kde jsme ve vinném sklípku ochutnali a zakoupili místní vino a v obchůdku vedle spoustu suvenýrů. Turistické známky ani medaile tady bohužel nemají.Vedle suvenýrů byl krásný veliký papoušek (obr 1). Po horském hřebeni jsme potom dojeli k vyhlídkové restauraci nad typickou kanárskou vesnickou Haria. K obědu jsme měli kuře, ryby, kanárské brambory, paellu a krevety (obr 2). Mňam, mňam, mňam. Vidíte, jak pilně se věnují žrací turistice? Plně nasyceni jsme se ještě pokochali vyhlídkou a pak jsme odjeli k závěrečnému bodu dnešního výletu. Tím byl tropicky park Guinate. Tam byla spousta papoušků, různých dalších ptáčků (obr 3), nějaké opičky, surikaty (obr 4), pávi klasičtí i bílí (obr 5), pštrosi (obr 6, 7), kaktusová zahrada (obr 8), spousta tropických rostlin a všeho možného. Ale žirafky tam nebyly... Také jsme shlédli papouščí show - kakaduové a ještě nějací velcí barevní tam dělali neskutečné špumprnágle: jezdili po klouzačce, na vozíčku, autíčkem, na koloběžce, kolečkových bruslích (obr 9), na kole (obr 10), chodili po válci (obr 11), počítali, sbírali kroužky, házeli tenisák do kose (obr 12) atd. Prostě něco neskutečného. Večer jsme s bráchou byli úplně mrtvi a zůstali doma, zatímco naši šli do letoviska Puerto del Carmen, kde se tento týden koná karneval. Moc se jim tam líbilo. My jsme zatím objevovali, jak funguje vířivá vana. Byla s tím spousta legrace... V neděli ráno jsme jeli na trhy do městečka Teguise. Poměrně silně pršelo, takže jsme místo po stáncích chodili po krámcích s keramikou, ethno věcmi, pravými suvenýry z Lanzarote, atd. Brácha si koupil koženou čutoru. Pak jsme vlezli do baru na čaj, protože jsme byli úplně zmrzlí (obr 13). A přestalo pršet a všude se vyrojily davy turistů a také tam přijel autobus s internetem :-) (obr 14). Pokoupili jsme poslední suvenýry, vyfotili kostel (obr 15) a došli k mikrobusu, který nás odvezl zpátky. Odpoledne jsme měli Valentines Party. Měli jsme jídlo o 3 chodech - polévku, maso s brambory, koláčkem a zeleninou (obr 16) a na závěr pohár. K tomu ještě 1 flašku šampusu na 2 osoby. Mňam mňam mňam. Pohár byl buď jablečný se sušenkami a pudinkem nebo jahody se šlehačkou (obr 17). Na stole jsme měli také balonek ve tvaru srdíčka, se kterým jsme si hrozně vyhráli... A tady moje zážitky zatím končí.

13.2.2005

Pro pokračování klikněte zde!